כל מה שחשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

טיסה

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח רפואי שמטרתו להבטיח שאתם טסים בשלום וחוזרים הביתה בשלום. אבל גם אם חלילה נקלעים למקרה חירום רפואי בחו"ל, אתם מכוסים. אילו כיסויים כדאי לכלול בביטוח הנסיעות שלכם ומה עושים במקרה של כוח עליון? כל התשובות בכתבה הבאה.

טיסה לחו"ל פותחת בפניכם עולם חדש, תרתי משמע. מעניקה לכם את האסקפיזם הכה נחוץ מהשגרה הדוחקת ובו זמנית חושפת אתכם למקומות מרהיבים, אנשים מעניינים, קולינריה עשירה ואווירה ייחודית. אך יחד עם זאת, לעיתים רבות מרגישים כמו דג מחוץ למים בגלל פערי השפה, התרבות וכמובן, העובדה שביטוח הבריאות הישראלי לא תקף כשעוזבים את הארץ.

המשמעות היא שבהיעדר כיסוי מתאים, כל מקרה של חולי או פציעה עלול לעלות לכם ביוקר. בדיוק בשביל למנוע מצבים כאלה, חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. זוהי מסגרת ביטוחית שנועדה לכסות עלויות טיפולים רפואיים ולהבטיח שאתם חוזרים מהחופשה שלכם בריאים ושלמים. את הפוליסה ניתן לרכוש בצורתה הבסיסית או להרחיב עם תוספות בתשלום בהתאם למשך השהות בחו"ל, פרופיל הנוסעים והיעד אליו מתכננים לטוס. מהו פורס מז'ור והאם לביטוח הנסיעות יש פתרון הולם, מהו כיסוי איתור חילוץ והצלה ואילו כיסויים נוספים מומלץ לכלול בפוליסת נסיעות לחו"ל? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

ביטוח ספורט אתגרי כיסוי חילוץ והצלה

כיסוי איתור, חילוץ והצלה הוא אחד הכיסויים החשובים ביותר בביטוח הנסיעות שלכם, הוא מעניק לכם ראש שקט בעת מקרה חירום בחופשה בחו"ל ומבטיח שלא תשאו בעלויות הכרוכות בהצלתכם או אדם היקר לליבכם שמטייל כעת מעבר לים.

 

בחלק מהפוליסות הוא מופיע בילד אין בעוד שבאחרות ניתן לרכוש אותו כהרחבה לפוליסה הבסיסית, בתמורה לתשלום זעום. כיסוי זה ישרת אתכם נאמנה בכל טיול, גם בחופשת הבטן-גב הכי תמימה או נסיעת העסקים הכי סטנדרטית עלול חס וחלילה לפקוד את היעד אסון טבע בלתי צפוי ועליכם להיות דרוכים וערוכים.

אם עומדים לכלול פעילות ספורט אתגרי כחלק מהחופשה בחו"ל (לרבות סקי, אומגות, טרקים), כיסוי זה הוא קריטי לרכישה. על אחת כמה וכמה אם מתכננים פעילות אקסטרים באזורים מרוחקים מציוויליזציה, עם תנאי שטח קשים וקיצוניים.

מזוודות

מה עושים במקרה של כוח עליון, האם יש לזה כיסוי?

פורס מז'ור כלומר כוח עליון היא ההגדרה לאירוע שלא היה ניתן לצפות מראש או למנוע. אירוע מחוץ לשליטתנו שבגינו נאלצים לבטל או לדחות עניינים חשובים. במונחים של תכנון טיסה לחו"ל, כוח עליון עשוי להיות חולי של בן משפחה, אשפוז פתאומי, התפרצות של מגפה, מוות של אדם קרוב וסיבות רבות נוספות שמאלצות לבטל את הטיסה, לדחות אותה למועד לא ידוע או לקצר את השהות בחו"ל ולשוב לארץ כדי לתמוך ביקרים לנו בשעתם הקשה.

ביטול או קיצור נסיעה בביטוח נסיעות לחו"ל הוא כיסוי שניתן לצרף לפוליסה הבסיסית ולקבל החזר כספי או מלא על הוצאות הנסיעה שלכם (בהתאם לתנאי ומדיניות חברת הביטוח), במקרה שתאלצו לבטל או לקצר את הנסיעה שלכם בגלל אירוע בלתי צפוי, או במילים אחרות – כוח עליון.

כיסויים מומלצים לפוליסת הנסיעות הבסיסית

כאמור, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא מוצר ביטוחי שמגיע בצורתו הבסיסית, אך תמיד ניתן לעצב אותו בהתאם לצורכי הטיסה שלכם, בעזרת הרחבות נוספות. כמה מההרחבות המומלצות ביותר הן: כיסוי כבודה (שמפצה אתכם במקרה של אובדן או גניבה של התיקים והמזוודות), כיסוי לטאבלט/מחשב נייד, כיסוי לטלפון נייד שיבטח את הסמארטפון שלכם, ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור בחו"ל, החמרה במצב רפואי קיים ועוד. לצד זה ניתן לרכוש הרחבה מיוחדת בהתאם לאופי הטיול שלכם – ביטוח נסיעות לתרמילאים, ביטוח נסיעות ספורט חורף, ביטוח נסיעות לחופשת סקי וכן הלאה.

האותיות הקטנות בביטוח נסיעות לחו"ל

כשמחפשים הצעות ביטוח נסיעות לחו"ל עם בסטי, אתם חופשיים לעיין בכל פוליסה ופוליסה באתר, לקרוא את האותיות הקטנות ואת המידע החבוי בין השורות. "מלכודת" אפשרית שיכולה להופיע בפוליסה, היא כמובן גובה ההחזרים בהרחבת ביטול/קיצור טיסה. דוגמה נוספת מצויה בכיסויים לכבודה וגאדג'טים, שם רוב חברות הביטוח מגבילות גניבת כבודה מרכב עד 300 דולר, ואתם צריכים לוודא שאתם רוכשים פוליסה שמעניקה פיצוי גם על אובדן ולא רק על גניבה.

מה גם שעליכם לשים לב להשתתפות העצמית – מהו הסכום שעליכם לשלם. נקודה נוספת חשובה מאין כמוה – בדקו שהביטוח תקף באופן רצף לכל אורך תקופת החופשה שלכם ולא רק חלקים ממנה. ולבסוף, בעודכם קוראים את הפוליסות השונות, בדקו היטב מה כוללת הפרוצדורה של תביעת הביטוח, מהם השלבים שעליכם לעבור בעת מקרה ביטוח. לסיכום, חשוב תמיד לקרוא בעיון כל חוזה ביטוח שמגיע לידיכם לפני שמקבלים החלטה. כך תוכלו לוודא שאתם מבינים היטב את המשמעויות הנובעות מן הסעיפים השונים בפוליסה שלפניכם ובוחרים פוליסה שתואמת במדויק את הצרכים שלכם ושל החופשה שלכם.

ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאמה אישית בקליק

בסטי, אתר השוואות הביטוחים הגדול ביותר בארץ מספק פלטפורמה ידידותית ויעילה למציאת ביטוח נסיעות לחו"ל בזול וליצירת השוואה מהירה ופשוטה. הצעות הביטוח באתר מדורגות מהזולה ליקרה ביותר ובכל אחת מהן תוכלו לראות את הפיצ'רים הייחודיים לאותה חברת ביטוח בביטוח הנסיעות שלה. בנוסף ניתן לסנן את תוצאות החיפוש ולמקד אותן רק בהצעות רלוונטיות אליכם על ידי סימון הכיסויים הרצויים – כבודה, ספורט חורף, טלפון נייד ועוד.

את הכיסויים הללו וגם את כיסויי הבסיס של הפוליסה שבחרתם ניתן לערוך לפני הרכישה בהתאם לצרכים הנקודתיים שלכם. המחירים כמובן מתעדכנים אוטומטית. בעזרת השוואת מחירי ביטוח נסיעות לחו"ל אתם מגלים את מכלול האפשרויות העומדות לרשותכם ובוחרים את הפוליסה הנכונה בשבילכם, במהירות ובקלות.

שתפו פוסט זה