טיול לקמבודיה – איך בונים טיול בצורה נכונה

ישראלים רבים, צעירים ומבוגרים, אשר בוחרים לטוס למזרח הרחוק לתקופה ממושכת, לרוב בוחרים לטייל במדינות קבועות: הודו, נפאל, תאילנד, וייטנאם. אך ישנן מדינות נוספות באזור שאסור להחמיץ את האפשרות לבקר בהן, אפילו אם מדובר בביקור בין מספר ימים ואף על פי שמדובר לא פעם במדינות שהן לא בדיוק "קלות" עבור תיירים מערביים.

אחת הדוגמאות הטובות לכך היא קמבודיה. מדינה זו שוכנת מזרחית לוייטנאם, גובלת בחלק המערבי עם תאילנדי ובצפון עם לאוס. מדובר במדינה לא קטנה, אשר לצערה הרב עברה לא מעט במאה העשרים ועד היום היא מתאוששת הן ממלחמת אזרחים והן משלטון דיקטטורי קשה. כמו כן, קמבודיה נטלה חלק במלחמת וייטנאם וספגה לא מעט הפצצות של חיל האוויר האמריקאי.

עם זאת, מדובר באחת המדינות המעניינות והיפות ביותר הקיימות במזרח אסיה. למרות שמדובר במדינה קשה וענייה, אזי שהיא הצליחה לשמור על סגנון החיים המקורי של התושבים ובניגוד למדינות אחרות, דוגמא תאילנד או וייטנאם, אי אפשר למצוא בה סממנים מערביים מסחריים. מה שהופך את הטיול בה להרבה יותר ייחודי.

כיצד מתכננים טיול לקמבודיה?

כשאנחנו בוחרים לערוך טיול לקמבודיה, עלינו להקפיד וללמוד היטב את המדינה, בין אם זה בכל מה שקשור ליכולת שלנו להזמין חדר בבית מלון, תחבורה ציבורית, ערים אליהן משתלם להגיע ואתרים בהם אנחנו חייבים לבקר.

יש לנו אפשרות לתכנן את הטיול באמצעות אנשי מקצוע שמתמחים בכך. הם ידעו לספק לנו את כל המידע ולהכין אותנו לקראת ביקור בקמבודיה. מאחר ומדובר במדינה לא פשוטה, יהיה נכון להיעזר בשירותיהם וללמוד כל מה שאנחנו צריכים לדעת, בשביל להכין את עצמנו. אחרת אנחנו עלולים להיות בסוג של הלם תרבות, בפרט אם מעולם לא היינו במדינה דומה לה.

חשוב להדגיש, אומנם קמבודיה היא לא מדינה קלה בהכרח לתיירים והיא איננה מתויירת כמו תאילנד ובוודאי שאיננה מסוגלת לארח כמות תיירים דומה לזו שמגיעה למדינות אחרות באזור, אך כן אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד אמריקאים ואירופאים שמבקרים במדינה באופן קבוע, כולל משפחות עם ילדים וכמובן חבר'ה צעירים.

עוד נקודה שחשוב לזכור, כשאנחנו מתכננים את הטיול מראש, אז יש לנו אפשרות לדעת מתי נכון לבקר בה וכן מהיכן אפשר להיכנס למדינה ואיפה נכון לשהות בה.


המקומות בהם אנחנו חייבים לבקר בקמבודיה

בעיקרון, ישנם שני מקומות עיקריים בהם אנחנו חייבים לבקר בעת שהותנו בקמבודיה. פנום פן הבירה ואנגקור.

פנום פן היא העיר הגדולה בקמבודיה, שם נוכל ליהנות מאתרים היסטוריים וכן אתרים שונים הקשורים למלחמת וייטנאם ולכל מה שהתרחש במדינה במאה ה-20. לעומת זאת אנגקור זו העיר מקדשים עתיקה, בה אפשר ליהנות מאחד המקדשים החשובים והגדולים ביותר, אשר נבנו במאה ה-12 ונשמרו היטב עד היום. זה נחשב לאחד המקומות היפים ביותר לא רק בקמבודיה, אלא בכל המזרח הרחוק.

 

 

שתפו פוסט זה